Zero to one. Creër de toekomst

Op de kaft van dit boek staat; Wat  iedere ondernemer kan leren van Silicon Valley. Het is geschreven door Peter Thiel samen met Blake Masters. Interessant boek, zodoende dat ik er graag een samenvatting voor maak. Laten we maar meteen beginnen, dan kan jij ontdekken wat ik heb ontdekt. Oh ja, hoofdonderwerp zijn monopolies binnen de bedrijfswereld (niet het bordspel, ha ha).

Lees meer »

#11: The psychology of money

Dit boek heeft mijn partner in zijn boekencollectie. De titel 'the psychology of money' sprak mij aan en ondanks dat het in het Engels is geschreven ben ik er toch aan begonnen. De eerste hoofdstukken las ik snel door, maar later in het boek vond ik dat er veel moeilijke woorden werden gebruikt. Toch heb ik het boek uitgelezen en hieronder vind je dan ook mijn samenvatting.

Lees meer »

#10: Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloed

Mijn partner had dit boek op zijn boeken bucket list staan. Toen we het eenmaal via de bieb in huis hadden ben ik het gaan lezen. De allereerste druk van dit boek is van 1936 en de versie die ik heb gelezen is van 2013. Het boek staat bol van de verhalen van mensen die een transformatie doorgaan en succesvol worden in hetgeen waarin zij voorheen in bleven vastzitten. Ondanks dat de verhalen oud zijn, zijn ze toch ook nu nog steeds relevant.

Lees meer »

#9: Succes door een positieve instelling

Het is haast ongelooflijk, maar dit boek is geschreven in 1960 en er staan zoveel wijsheden in dat ik graag een samenvatting maak. Het boek leent zich uitstekend om meerdere malen te herlezen en de samenvatting zal waarschijnlijk niet geheel voldoen. Het is echt een boek om te hebben en te bewaren. Mijn exemplaar heb ik geleend bij de bieb, maar als ik hem een keer ergens tweedehands tegenkom, dan zal ik hem zeker kopen.

Lees meer »

#8: Ja-maar wat als alles lukt?

De eerste bladzijdes van het ja-maar boek van Berthold Gunster vond ik niet zo lekker lezen, maar al snel veranderde dit en heb ik het boek in een sneltrein vaart uitgelezen. Echt een tof boek. Ik heb dan ook veel notities gemaakt en natuurlijk de 'Ja-maar' test gedaan. De uitslag vind je hier. Hieronder een paar quotes uit het boek.

Lees meer »

#7: Think and grow rich for women

Na meerdere keren iets gelezen te hebben over het boek 'Think and grow rich' van Napoleon Hill is het boek op mijn wensenlijst terecht gekomen. Bij toeval kwam ik erachter dat er een "vrouwen" versie was. Het inspireerde mij om de digitale, Engelse versie aan te schaffen. Ik heb het boek gelezen via de Kobo desktop versie. Ik ben erachter gekomen dat dit voor mij niet werkt. Ik heb er maanden over gedaan om het boek te lezen, omdat ik het liefst een "ouderwets" papieren boek lees en niet via een scherm.

Lees meer »

#6: De Ladder

Het boek 'de ladder' van Ben Tiggelaar heeft als subtitel; Waarom veranderen zo moeilijk is én ... welke 3 stappen wel werken. Het is een makkelijk leesbaar boek. Het ladder model bestaat uit drie treden. De onderste trede heet support, de middelste trede heet gedrag en de bovenste trede heet doel. Het is interessant om te lezen wat je nodig hebt om je doelen te bereiken. Het ladder model is zo simpel, dat je jezelf begint af te vragen waarom je het niet op alles toepast

Lees meer »

#5: De online marketing tornado

Een boek dat je maar weer eens laat zien hoe beïnvloedbaar mensen zijn. Het boek beschrijft een aantal tools die je kunt toepassen binnen jouw online business waardoor deze kan groeien. Ook zonder online business is het boek interessant. Het zet je aan het denken. Ik ben zelf aan het pionieren met een eigen website en heb een aantal tips uit het boek toegepast. Het boek de online marketing tornado is geschreven door Tonny Loorbach & Martijn van Tongeren.

Lees meer »

#4: Waarom de rijken alsmaar rijker worden

Wat is financiële ontwikkeling eigenlijk? Is de subtitel van het boek 'Waarom de rijken alsmaar rijker worden' geschreven door Robert T Kiyosaki aangevuld met tips en info van zijn eigen registeraccountant Tom Wheelwright. Dit is het derde boek wat ik nu gelezen heb van Kiyosaki. De helft is herhaling van zijn vorige twee boeken; Rijke pa, arme pa en Cashflow kwadrant. Van beide boeken heb ik een review geschreven.

Lees meer »

#3: Your money or your life

Handen omhoog. Je geld of je leven? Vicki Robin heeft dit boek voor het eerst geschreven samen met haar partner Joe rond 1992. Nu jaren later is het boek volledig herzien en bijgewerkt (versie 2018). Dit boek is alleen in het Engels te verkrijgen. Mijn Engels is goed. Toch stonden er een hoop vreemde (ondagelijkse) woorden in. Ik heb stug doorgelezen en o.a. de 'purpose in life test' gedaan. Uitkomst: Ik ben besluiteloos of wazig wat betreft mijn 'purpose' gevoel.

Lees meer »

#2: Cashflow kwadrant

Dit boek is een vervolg op Robert Kiyosaki's boek 'Rijke pa, arme pa'. Door het lezen van zijn vorige boek was mijn interesse gewekt om nog meer te weten willen komen. Ik wilde het geheim van de smid weten. Helaas vond ik die kennis niet in zijn eerste boek, ondanks de 351 bladzijde, 845 gram en 4cm dikte. Het geheim is niet zo spectaculair als ik had gehoopt, maar zeker de moeite waard.

Lees meer »

#1: Rijke pa, arme pa

Sinds een aantal maanden zijn mijn partner en ik beide geïntresseerd om van ons geld, meer geld te maken. We lezen boeken en online blogs. We luisteren podcasts en mijn vriend is naar een bijeenkomst van FIRE geweest in Amsterdam begin 2020. Het boek rijke pa, arme pa (351 blz. een enorme dikke pil) heb ik binnen 2 weken uitgelezen. Ik vond het bere interessant. Mijn partner is ondertussen de Engelstalige 'Your money or your life' aan het lezen.

Lees meer »

Maak jouw eigen website met JouwWeb